Оснаживање породице
Пројекат оснаживања породица започео је у нашој школи 28.10.2015. године уз учешће 15 породица. Програм ће трајати седам недеља чији је циљ да се млади припреме за тинејџерске године, избегну проблеми са дрогом и алкохолом и унапреди породична комуникација. Родитељи ће разговарати о проблемима младих, одређивању правила, о последицама и начинима решавања проблема као и о начинима да се покаже љубав и подршка. Породице ће се лепо проводити у активностима и играма, разговараће о томе шта једну породицу чини јаком и решаваће проблеме заједно (детаљније о пројекту).
Програм воде: педагог школе Лидија Влајковић, наставник разредне наставе Горана Радивојевић, професор историје Зорица Јовић, и професор географије Ивана Радичевић.
Слике са прве сесије:
Сесија 2. - Одређивање кућних правила
Циљ је да се пружи помоћ родитељима да разумеју промене код младих и да разумеју потребу за доношењем правила. Родитељи ће научити како да подсећају младе на правила без критиковања.
Млади ће научити да цене поступке својих родитеља, схватити да стрес или брига родитеља може да их доведе до тога да ураде или кажу нешто што је непријатно.
Породице ће научити да препознају своје јаке стране и да изразе колико цене једни друге.
Сесија 3. - Савладавање стреса
На трећој сесији млади су учили да препознају ситуације које могу да изазову стрес, симптоме стреса и здраве начине савладавања стреса.
Родитељи ће запажати добро понашање и давати похвале. Користиће награде да науче дете новом понашању. Градиће позитиван однос са децом.
Породице су схватиле вредност породичних састанака на којима се договарају о привилегијама и наградама за бод листе. Планираће забавне породичне активности.
Сесија 4.
Млади су схватили да за свакога постоје правила и обавезе, како за одрасле, тако и за младе и да сви боље функционишу ако поштују правила.
Родитељи су схватили зашто је важно да задрже смиреност и показују поштовање. Научили су да користе мале казне за мање непослушности и да сачувају крупнија задужења или казне за велике грешке.
Породице су научиле да препознају везу између вредности до којих породица држи и њених активности и одлука.